Megjelent: 2021. január
Folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai
–
2021-től újabb hároméves periódust nyert meg a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara francia és belga szakmai szervezetekkel együttműködve, így folytatódnak Frutti és Veggi kalandjai a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése, valamint a jó minőségű hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében.
Az Európai Friss Kalandok, a NAK hosszútávú edukációs kampánya azért indult el 2018-ban, hogy a hazai kedvezőtlen zöldség- és gyümölcsfogyasztási szokásokon változtasson. Az uniós országok közül ugyanis hazánkban az egyik legalacsonyabb az egy főre eső zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett átlagosan 260 gramm. Az elmúlt három év eredményeként minden harmadik magyar ember találkozott már Fruttival és Veggivel, a program két kabalafigurájával, a 8-14 évesek körében pedig 30% feletti az ismertségük. A „testvérpár” az elmúlt időszakban az egész országot bejárta: 35 ezer kilométert utazott, és 45 roadshow-helyszínen, valamint 100 nagyáruházban várta a családokat, a gyermekeket. A kitelepülések alkalmával 4 kamionnyi zöldséget és gyümölcsöt kóstolhattak meg az érdeklődök. A gyerekek számára 24 részes animációs sorozat is készült, melyet a legnagyobb hazai mesecsatornák sugározták, így 355 ezer 4-14 év közötti gyermek ismerte meg a zöldségek és gyümölcsök “szupererejét”. Az Európai Friss Kalandok program az online térben is aktív: honlapján és közösségi médiaoldalain hasznos információkat, érdekes videótartalmakat, aktualitásokat és játékokat találhatnak a látogatók. A program Facebook-oldala eddig közel 4 millió embert ért el. A NAK az elmúlt három év tapasztalatai és a pozitív visszajelzések miatt döntött úgy, hogy pályázik a program 2021-től való folytatására, a nemzetközi szakmai partnerekkel benyújtott pályázat támogatást nyert. A 2021-2023-as időszakban Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik a program, amely továbbra is elsősorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert alapvető fontosságú, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe. A gyerek célcsoport azonban bővül a következő három évben, ugyanis az eddigi 6-14 éves korcsoport mellett a 14-18 éves középiskolás, tini korosztályt is szeretné megszólítani a kampány. Ennek oka, hogy a WHO friss adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget és gyümölcsöt fogyasztók aránya.