Megjelent: 2023. augusztus
Meghatározó termékkörökben magyar beszállítókra épít az ALDI
–
Az ALDI által magyar termelőknek adott megrendelések értéke jelentősen nőtt az elmúlt két évben. Az üzletlánc frisshús, tojás, 65 alapvető tejtermék terén továbbra is csak magyar beszállítókkal dolgozik, de más árucsoportokban is bővítené magyar gazdálkodókkal, feldolgozókkal az együttműködést.
Az ALDI Magyarország augusztus 24-én – egyebek közt a NAK-kal közösen tartott – sajtótájékoztatón közölte, hogy elkötelezettek 2021-ben tett önkéntes vállalásuk mellett, miszerint a teljes frisshús-kínálatukat, 65 alapvető tejterméket és a tojást továbbra is kizárólag magyar forrásból szerzik be. Csak tavaly a teljes szortimentjüket tekintve 50 milliárd forinttal többet fizettek a magyar beszállítóknak, ez éves szinten 40 százalékos növekedés. A vállalás óta eltelt időszakban az ALDI több tízmilliárd forinttal növelte a magyar cégeknek adott megrendeléseit, ami a hazai élelmiszer-kapacitások bővítését, munkahelyek megtartását és fejlesztését tette lehetővé. A magyar termékek arányának növelése érdekében újabb élelmiszerek esetében keres hazai beszállítókat az ALDI. A diszkontlánc augusztusban „Válassza a hazait!” szlogennel marketingkampányt is indított, a hazai termékek értékesítésének támogatása érdekében.
– Az elmúlt két évben számos esetben kaptunk ajánlatot a hazai beszerzésnél alacsonyabb áron import termékekre. Ezeknek a külföldi termékeknek a minősége azonban jellemzően elmaradt a magyar termékekétől, és bár kétszámjegyű értékkel lettek volna olcsóbbak, az ALDI tartotta magát korábbi vállalásához, és a magyar minőség mellett tette le a voksát – fogalmazott Bernhard Haider, az üzletlánc ügyvezető igazgatója.
Kiemelten fontos az ALDI immáron következetesnek mondható vállalása, illetve nyílt kiállása a hazai termékek mellett meghatározott, kiemelt termékcsoportok terén. Az üzletlánc korábban tett és most megerősített elköteleződése példaértékű – és üzenetértékű is. Egyrészt biztos piacot, stabilitást, másrészt tervezhetőséget biztosít a beszállítóknak, ami mind fontos szempont. Remélhetőleg más üzletláncok is csatlakoznak ehhez a példához, hiszen nemzetgazdasági jelentőségű az, hogy a boltokban emelkedjen a hazai termékek aránya.
További részletek: https://www.nak.hu/kamara/kamarai-hirek/orszagos-hirek/106179-meghatarozo-termekkorokben-magyar-beszallitokra-epit-az-aldi